Midsommarafton

Tjoho! Bara en dag kvar till födelsedag. Måste räkna på fingrarna för att se hur gammal jag blir, men paket är alltid kul. Och tårta! Mums! Har önskat mig ett jitter av saker till Jadisen. Man skulle faktiskt kunna tro att det var hennes födelsedag och inte min... Man kan lungt fråga sig hur det gick till. När slutade jag titta på nicea väskor & skor och springa runt för att leta halsband, koppel och agilityhinder? Letar iofs fortrafande skor, men inte pritti once, utan den ultimata koma-skon. Den man bara kan trycka ned foten i utan att använda skohorn eller behöva knyta. Den som håller fötterna torra i alla väder. Den man kan ha sommar som vinter. Den man kan ta både en kort kiss- & bajsrunda och långa skogspromenader med. Den jag får på utan att behöva använda hjärnan innan morgonkaffet. Den som ser snygg ut och inte som en kvarleva från -82. Den som kostar billigt och inte för mitt bankkonto att spontant självdö. DEN skon letar jag. Om du ser någon så hojta högt.

Denna midsommardag har jag funderat lite kring vovven & löpet (som vanligt med andra ord...) Hur kommer det sig att när kråkan är som mest fertil, har som mest kvinliga könshormoner i sig (östrogen?) att hon börjar kissa som en hel karl? Sedan igår så står hon upp och lyfter lite nonchalant på ena bakbenet då behovet faller på. Och det gör det. Ofta. Jämt. Var tionde meter. Var 30:e sekund. Igen, som en hel karl. Jag fattar ingenting, som vanligt. Well, well... Så länge pyret är nöjd så får väl jag vara det också. Förbryllat nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0