Sommar och nästan sol

Idag hade jag planerat att lägga ett viltspår eller ett persondito åt lilltrollet. Medan spåret skulle ligga till sig så tänkte jag tränar mer på zick-zack (agility slalom) och lite blandade freestyle-trix. Packar väskan med all sköns jox. Sätter på lilla gny säkerhetsbältet och vi studsar ut till bilen. Wroom wroom mot stugan och perfekta spårmarker. Väl framme så springer Jadisen omkring och sniffar. Inte ett voff på grannen som klipper gräs, eller hans dotter som leker med vass vid stranden, eller hans fru som bär solstolar än hit och än dit. Hur nöjd matte var jag? Jätte! På Jade då, i övrigt var jag bara sisådär nöjd. Vädret var väldigt växlande molnighet med en variation av solglimtar och åska! Jupp, borta på andra sidan sjön kunde jag se att det regnade. Suck... Visst kan man lägga spår i regn, men iallafall jag har ingen som helst lust att gå spår i blöt regnruskig skog. Det blev lite allmänklickande istället (ok, tränar vovven att inte voffa på allt och hon var jätteduktig och markerade bara med några små klickbara off off eller om ens det. Cheezeballz till Jade!) Vi stannade där ett tag till, men tillslut så tyckte jag att det blev jobbigt med kläder av, kläder på och kläder av igen. I solen var det stekhett, men när den gick i moln (si sådär varannan minut) så var det så kallt att jag behövde ha fleecejacka. Bara att packa ihop alla grejerna och köra hem igen.

Av någon anledning så tycks Jadisen tro att hon kommer att bli bortglömd i dessa situationer. Visst, jag kan vara glömsk men jag har aldrig glömt henne. Idag glömde jag istället mina skor. Hade käckt bytt till flip-flops i stugan och upptäckte detta först då jag kommit hem. Men som sagt, har inte glömt Jadisen. Nu låter hon sig själv inte glömmas heller. Kråkan vet att man inte får skälla så istället kommmer det en massa hjärtskärande små gnyn och gnyfs från hennes håll. Knäppis-kråka!

Hemma på gården var det fullt solsken (orättfärdigt om du frågar mig, alla spårsakerna finns ju i stugan, morr!) Vi la oss i en löptiks-preparerad solsäng och njöt av värmen. Jade slog knut på långlinan fler gånger än jag orkade hålla reda på. Undrar om det är en otappad talang hon har? Kanske ska lära henna att springa runt i knopar? Det var en gång en prinsessa och en drake... KLICK! Skeppsråttan Jade låter väl ganska bra? Vi kan åka på de sju haven och leta efter Orlando Bloom och Johnny Depp! Me have new plan! Ohoy!

Imorgon börjar jag jobba den oheliga tiden 06.00 och detta gör mig än mer övertygad om att morgonar bör förbjudas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0