Påskhelgen

Det har inte blivit speciellt många ägg för varken mig eller vovven denna påsk. Vi har haft kul ändå. Igår fick vi besök av Allie och grabbarna bus x2, dvs Alfons, Laban, Willy och Charlie. En hel dp-arme samt en lurvig vaktchihuahua drog fram genom skogarna. Idag har vi varit ute vid Kålltorp och busat med Ragnar, Homer och kors i taket, Bianca. Bianca är "storasyster" till Ragge och brukar allt som oftast tycka att dps är jobbiga saker som man helst undviker. Hmm, en ganska klok och förståndig hund med andra ord. Jade har kört sitt vanliga "Se så lydig jag är! Jag kan sitta & gå fint jag med!"-race mellan godisautomaterna. Den hunden har ingen skam i kroppen då det kommer till mat. Om någon tränar fotgående knatar hon bredvid. Säger någon Sitt! så sätter man sig framför och ser så söt ut som man bara kan. Man skulle kunna tro att hon aldrig får mat hemma.

Annars kretsar nog de mesta av mina tankar kring det stundande MH:et och om hundar är allergiska mot saffran. Låt oss börja med MH. Har i skrivandets stund en stark känsla av att det inte blir någon mental beskrivning för oss, pga löp. Nog för att min dam brukar vara populär bland herrarna, men det här är ju löjligt. Som det luktas, sniffas och slickas och då talar jag bara om hennes miljarder kissfläckar ute i naturen. Hon är inne i skvätt och sprätt stadiet. Var tionde meter ska man klämma ut någon droppe. Ibland tror jag inte att det kommer något alls, men nog försöker man ändå. Willy var inte überintresserad, Homer är lite för liten för att koppla ihop det riktigt (förresten så är han redan kär i Leia), men unge herr Charlie var i sjunde himlen. OK, nu är både han och pyret smått knäppa båda två och de var säkert lycka över att ha hittat en likasinnad ADHD-iller som också gjorde honom lycklig, men snart måste vi ta ett snack med den stackars killen angånde uppvaktande & flirtande med mostrar och andra kvinnliga släktingar. tror inte att han kommer att ta det bra. Tror iofs inte att han kommer att förstå vad jag pratar om. Även om han är en hormonstin tonåring så är han i slutänden en hund...

Nä, Jag har tre teorier om när Jade kommer att börja löpa.
 - Om en eller två dagar. Då kommer hon nämligen att vara inne i höglöpet då vi ska åka tåg till Öland.
 - Den 10 april. Vi åker den 11, need I say more?
 - Första april. Tja, för sådana är lagarna som styr? Varför inte gnugga in det lite extra när de kan, liksom.
Tänker iallafall åka även om det inte blir något spring med testledare i skog för oss. Vill ju visa upp fiiina vovven och träffa syskonen. Är lite nyfiken på om hon minns något därifrån också. Kommer hon att känna igen mamma Angel?

När det gäller saffransallergi så är jag inte så orolig. Känns som om någon borde ha nämnt det vid jul om så var fallet och hon brukar ju kräkas upp de saker som inte är bra för henne. Som igår tex då det på morgonen dök upp en halvsmält mus i hennes säng. Sedan kräktes man ju lite extra bara för att. Har passerat stadiet "Ihhhh! Vad äckligt!" för länge sedan utan tänker mest "men...kan du inte tugga i dig dem istället?" Ibland tror jag att det jag inte vet, mår jag nog bäst av, speciellt då det gäller Jades egenhändigt ihopkomponerade BARF-diet. Saffran var det ja. Tja? Jag har bakat jättegoda påskbullar och detta i kombination med att alla hundar är ögontjänare är ganska så självförklarande. Jag är ganska så säker på att det rör sig om max en bulle. Har jag riktigt tur så var det bara ett bullpapper och jag slipper torka upp en ohelig smörja av saffran, vetemjöl och russin från hallmattan i morgon bitti. Har jag extremt mycket tur så kommer inte den lilla fresterskan att börja löpa förrän den 14 april då vi är safe & tillbaka. Har jag extremt mycket superduper tur så har trisslotten i min plånbok tre klöver och jag är set for life, eller iallafall ett bra tag framöver. Hoppas, hoppas, hoppas!

Kommentarer
Postat av: Sweet 16´s blogg

Ha en riktigt härlig söndagskväll! :D

2008-03-23 @ 21:30:11
URL: http://performance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0