Mys-pys

Långledigt i helgen. Fredag, lördag, söndag och måndag utan schemalagda planer och viktiga to-do. Yay! säger både jag och voffsan. Fnular på om morgondagens to-do ska vara picknick ute i skogen. Sushi till mig och whatever den själv-BARF:ande kråkan hittar på marken. Risken finns dock att hon rullar sig i godsakerna, allt för att ge matte lite jobb. På lördag tror jag att vi ska åka till Slottsskogen och titta på alla djuren (läs, skälla på alla djuren, om man är liten & svart) och träna på att gå snyggt i koppel. Söndag... är vilodagen, så då vilar man. Över 25 grader varmt sa de på nyheterna, najs extraordinär lixom. Och slutligen måndag, vad man gör då vet jag inte, men ska nog komma på något piffigt. It's a hard job, but someone's got to do it!


Det ska bli skönt att busa, träna och mysa med kråkan, då det varit långa dagar utan mys-pys-voffsan den senaste veckan då hon varit på safari i Lerum samt att matte skriver uppsats. Undrar om om hon saknar mig lika mycket som jag saknar henne när vi inte är tillsammans? I helgen var första gången jag sov utan henne sedan kråkan flyttat hem till mig (mer är två år alltså.) Jag var på bröllop i Ljungskile/Uddevalla och kråkis var hemma hos Ragnar & co i Lerum. Hon verkar ha haft det supermysigt med spakväll och allt. Kom hem nyduschad & grann, då hon och Bianca hittat smarrigt äckel att rulla in sig i ute i skogen, samt att Team Joanna klippt & filat klor (fast lyckligtvis inget "men oj, saxen bara slant å nu är hon kuperad lagom till nästa utställning. Så synd...") ;p

Mamma och pappa tyckte förresten att det var jätteroligt med en hund som hette Ragnar och frågade om pyret haft det skoj där eller om hon hade träffat Ragnar. Då både Ragnar och träffa är två ord hon faktiskt förstår så viftade hon glatt med hela kroppen av lycka, fast det är klart, hon trodde ju att hon skulle få se det röda kräket, som hans matte så kärleksfullt dubbat honom, igen. Ibland är det inte lätt att vara liten och svart. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0